A R C H I W U M - WYSZUKAJ ARTYKUŁ

piątek, 22 kwietnia 2016

AMFETAMINA DNIA




Szczęśliwy nie ten  ,kto ma więcej , ale kto potrzebuje mniej do szczęścia ...

... co nas napędza do działania , co wytwarza w mięśniach moc , co daje kopa na resztę dnia ? , każdy ma swoje sposoby na codziennego powera - ja uwielbiam wyspane poranki , ale nie takie do 12.00 w południe , tylko takie rześkie do ok. 8.00 ,  kiedy wiesz że jesteś wyspany i cichutko zasuwasz do kuchni zrobić sobie śniadanko ... i masz fan z tego że zjesz je sam,  popijasz  kawkę w samotności obserwując jeszcze śpiącą żonę .
 Patrzysz jak przewraca się z boku na bok , jej włosy rozrzucone po poduszce udowadniają  że ma dobry sen  ... siedzisz z tą kawą struchlały żeby jej nie obudzić , myślisz ile lat razem jesteście,  ile jeszcze będziecie ?

 Pamiętasz i przypominasz sobie roześmiane oczy na twój widok , kiedy do niej przyjeżdżałeś , przypominasz sobie chwile waszych niepewności i strachów życiowych , pomimo pagórków i dolin , których wam nie brakowało w życiu - wasze ręce zawsze się znajdują ponownie i w mocny uścisku trwają ...

 Dopiłeś kawę , ostatni łyk jest już kwaśny i cierpki , widzisz jak ona lekko unosi głowę znad poduszki odgarnia włosy  i pyta czy już wypiłeś kawę bez niej , odwrócony tyłem do niej wstawiasz ukradkiem kubek po kawie do zlewu , odwracasz  się  i zapewniasz że jeszcze kawy nie wypiłeś .

 Wstaje szybciutko zjada śniadanko - pijecie kawę , a kiedy odnosi kubki do zlewu , to woła z kuchni :
- piłeś już drugą kawę dziś, przecież  dobrze wiesz że za dużo kawy nie możesz pić ...
wysuwasz głowę za framugi drzwi ,a  wzrokiem dajesz jej znać ,  że nawet  piąta kawa nie jest  ci  straszna  kiedy jest wypijana w jej towarzystwie ... banalne ?  , ale jakże prawdziwe .

 Dziś wiem z perspektywy lat ... to ogromne szczęście że ją spotkałem i jak patrzę na ogrom tego co spada na nas każdego dnia i nie tylko na nas , ale też na otaczający  świat - ogarnia mnie przerażenie i złość jednocześnie .

 Podświadomie  wiem że gdybym stracił ją , to już  nic i nikt nie zajmie jej miejsca ... wszystko się tak zmienia na naszych oczach :
wszechobecny terroryzm , widmo gdzieś tam jakiejś wojny , ciągłe i narastające zagrożenie odczuwalne i namacalne poza murami mojego domu , to wszystko sprawia , że kiedy popijam kawę jednocześnie rozmyślając o nas , czuje jak wszystko traci smak .

 Zastanawiam się co zrobić by było inaczej ... w pierwszej chwili nachodzi  mnie myśl by spakować manele i zabrać rodzinę gdzieś w odległe miejsce świata . Zaszyć się i zapomnieć o wszystkim co wywołuje niepewność i zagrożenie , jednak wiem że nie postąpię tak , tu jest moje miejsce na ziemi , tu jest moja rodzina , tu są moje korzenie .

 Zaprawdę powiadam wam bandyci saracenii , przyjedźcie tu  tylko i  spróbujcie zaburzyć spokój mnie , mojej rodzinie i moim rodakom , to otrzepię kurz z moich ramion, wezmę w ręce co popadnie i jak Wład Palownik , pokaże wam szczyt tępego drewnianego kołka .

 Perspektywa ciągłego i stałego zagrożenia nie sprzyja nam Polakom , wiemy to nazbyt dobrze , z naszej historii wiadomo wszem i wobec , że  jak Polaka wk...wisz  , to nawet jak będzie przydeptany do ziemi , będzie kąsał , drapał i odrywał płaty mięsa od ciała przeciwnika ... mam nadzieję na dzień dzisiejszy , że mój kurz który zalega na moim ramieniu nigdy nie opadnie ...

... teraz  gdy kawa już zupełnie mi skwaśniała  , stawiam kubek na stole , właśnie pierwsze promienie słońca przebijają się poprzez okno , opuszczam lekko głowę w dół , wpycham nieporadnie ręce w kieszenie i  powłóczystym  krokiem  zbliżam się do kuchni , opieram się o framugę - patrzę na  nią  jak krząta się po kuchni podśpiewując sobie coś pod noskiem , nagle wyczuwa moją obecność , zwinnym kocim ruchem przysuwa  się do mnie , przytula i szepce :
- pojedziemy gdzieś za miasto z dziećmi ?

... i moja  amfetamina właśnie została wciągnięta i zaaplikowana !!!

P.S   kochanie kocham Cię ! ... i zawsze tu będę !









P.S.  proszę Państwa poniżej artykułu jest tzw. stopka w której można dodać własny komentarz , śmiało , zapraszam ...




 * Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kopiowanie, Powielanie i Wykorzystywanie Powyższych Materiałów , bez Zgody Autora Zabronione !




* wszystkie materiały  fotograficzne i filmowe pochodzą z źródeł :

https://www.google.pl/search?q=SZCZ%C4%98%C5%9ACIE&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjq3pqLmaLMAhVoDcAKHZ56BIwQsAQIGw&biw=1280&bih=671

https://www.youtube.com/watch?v=qZKCet3JOTc

https://www.youtube.com/watch?v=8w600YIpkoY
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz